tisdag 4 december 2012

Mycket

Just nu händer det så mycket saker runtomkring mig, så mycket blandade känslor. Det värsta av allt som är just nu är att min kära stora systers häst inte längre finns. Jag hoppas hon får vandra utan smärta på de gröna ängarna. Finaste Zam-Zaga, jag känner hur ögonen blir helt tårfyllda av att tänka på dom. Det är aldrig kul när en så ung vacker häst inte är frisk och min stackars syster, jag kan inte föreställa mig hur hon känner.
Daniel Johansson är den duktiga fotografen.

Jag är i denna stund själv glad att jag inte äger en häst hur mycket jag än älskar dom. Hade inte fixat att förlora min bästa vän. Därför känner jag också just nu att hästar har för mig förändras till något materiellt ting, jag vill inte känna något då jag inte kan styra över framtiden med dom hästarna jag har en närmare kontakt till. Så har jag dock haft det hela mitt liv då ekonomin inte funnits för mig att ha häst, men innan har jag alltid lagt ner känslor och energi på dom. Jag är enormt tacksam för att jag får pyssla och ta hand om och rida så fina hästar som Helge och Kidden. Dock så kan jag aldrig styra något över deras framtid med mig. Jag känner mig så förvirrad, vet just nu inte vad jag vill med hästarna. Försöker tänka framtid för mig själv, om ett år när jag är klar i skolan hoppas jag ha jobb och den dagen jag har ekonomi för det så ska jag skaffa mig en foderhäst, för att köpa ser i dagsläget inte ut som något alternativ, på många år. 

Jag får dock vara glad att jag hade råd och köpa min lilla Hebbe-hepp, den ill-gröna polon, haha. Alltid är det något, och har ju även Ellie som älskar sin matte och husse mer än allt annat, hon är så söt och så bäst.
Idag bokade även min barndoms vän Hanna och jag biljetter till Göteborg Horse Show, måste få njuta av hästar på något sätt. Det ger lycka i vardagen iallafall. Och som jag fått höra, jag måste lära mig se det positiva i allt. 
För Ellie och min del blir det även My Dog i Januari, alltid lika kul där med och vara med och jobba. 

Fast denna veckan ska jag även gnälla över en sista sak, jag har ont i ögonen. En eventuellt ögoninflammation, får helt enkelt inte pilla i ögonen och ta i något annat. Så får se om jag kan gymma imorgon, hoppashoppas.



Kände för att skriva av mig så fick bli det förstå riktigt långa inlägg på denna blogg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar