fredag 28 december 2012

God fortsättning!

Till allihopa. Hoppas ni haft en bra jul, det hade jag tillsammans med min fästman och hans mamma och bror. Härligt att fira på landet med hästarna också och våra vovvar. Nu när jag har lite jul ledigt har jag även passat på att träna en del. Har insett att jag står i ett svårt val av mina fritidsintressen och vad jag vill satsa på. Är väldigt kluven i detta just nu då jag har tre saker som jag brinner för och det enda som egentligen stoppar mig är pengar. Jag har haft hund sen småbarns ben och kommer nog alltid att ha, just nu har jag min dvärgschnauzer som jag älskar hur mycket som helst. Och planen är när hon blir gammal att skaffa en malinois, men gör jag det så måste jag satsa mer på träning med hund eftersom det är en aktiv brukshund och inte bara en liten mys hund som Ellan är/har blivit iallafall.
I detta fall att jag vill göra så är alternativet att jag satsar mer på styrketräning, bygga muskler osv. För en aktiv hund plus styrketräning är något som faktiskt går att kombinera då detta tar sammanlagt kanske lika mycket tid som det tar med en häst.
Problemet är då att hästar är det jag brinner för och alltid har brunnit för. Jag vill så gärna köpa Helge, men jag har inte tillräckligt pengar att köpa honom för och heller inte i dagsläget pengar att hushålla en häst för med stall, mat och allt som hör till. I framtiden när man har ett fast jobb så kanske jag kan köpa en annan fin häst, men jag är orolig. Det känns som jag vill för mycket av för lite fri tid.
Det som är värst är att jag känner att jag kan satsa på alla tre sakerna för att jag är inte urkass i något av det. Annars hade det varit lätt att utesluta nått av dom. Men jag fortsätter att utvecklas i styrketräningen och blir bara starkare och starkare. Hund har jag haft som sagt sen barns ben och känner att jag kan en del där med, mycket att lära mig men jag är heller inte okunnig.
Och mina älskade hästar, jag har inte ridit för lärare/tränare på många år. Men fått höra att jag har en fantastisk känsla för ridningen och lär mig så mycket jämt. Oooh, jag vill verkligen inte sluta. Sånt dilemma men för tillfället känns det både jobbigt och kul med det....

Långt inlägg det blev, men blev ett deepinlägg så här på kvällen. Godnatt med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar