fredag 16 november 2012

Hur man överlistar en 3-åring?

Red min lilla Helge skrutt förut, som jag saknat honom! Innan när jag spolade ben och borsta iordning honom var han så söt, han ville verkligen bli ompysslad för när jag borsta så njöt han till fullo sen blev han smått irriterad när jag sluta, haha.
Lyckades även idag att sitta upp helt själv på honom, han är jäkligt smart men ändå oftast lugnast när vi är helt själva. Så tänkte jag testa innan Bodil kom in i ridhuset att sitta upp. Vi flyttade runt oss några varv med pallen innan jag kom fram till att jag får göra något annorlunda.
Ställde åter ner pallen men gick sedan bakom pallen och upp på den från det hållet och vips så satt jag på honom och han stod som ett frågetecken, det gäller verkligen att tänka annorlunda ibland! Ridningen blev mest trav idag, träna på att forma i hörnen och öka och sakta ner omvartan. Galoppen gick inte så bra så blir lite basic övningar på det framöver!
Nu ska jag och ellan bädda ner oss och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar